fitness
דף ראשי » שעת כושר » אימון כוח למתחילים

אימון כוח למתחילים

ברצוני להציג בפניכם אימון כוח למתחילים המעוניינים להתאמן באופן עצמאי.

ראשית אשבור מספר מיתוסים :

1.    אימון הכוח אינו מיועד רק לגברים, גם נשים יכולות להנות מהיתרונות הרבים שהאימון טומן בחובו.

2.    אימון כוח לא מנפח אם מתאמנים במידה.

3.    אם מפסיקים להתאמן לא נצברים שומנים- רקמת שריר אינה הופכת לשומן!!

4.    אפשר לבצע אימון כוח גם בבית. לא חייבים להיות מנויים בחדר כושר.

5.    אימון כוח נמשך לא יותר מחצי שעה פעמיים בשבוע.

6.    כפיפות בטן זהו אינו תרגיל הכוח היחיד המתאים לנשים. וצר לי, אך לבדו לא ישיג את המטרה המיוחלת (הורדת הכרס).

מומלץ לבצע אותו פעמיים בשבוע למשך חודש וחצי.

מספר דגשים לפני שמתחילים:

1.    הקשיבו לגופכם ובחרו משקולת שאיתה תוכלו לבצע כל תרגיל 3 פעמים, 15 חזרות בכל פעם. כאשר בין סט לסט מקיימים מנוחה של חצי דקה. משמע לא משהו כבד, אך גם אל תסתפקו בכדור פינג-פונג. בהמשך תוכלו לעלות את המשקל בהדרגה.

2.    אין לבצע אימון על אותו שריר יום אחרי יום. מינימום 48 שעות הפסקה.

3.    לא לשכוח עד שעה מתום האימון להתפנק בארוחה מזינה, המכילה חלבון ופחמימה על מנת לאפשר לשרירים את אפקט הבנייה.

4.    לסיים את האימון במתיחות, כדי שאחר כך לא תבואו אלי בטענות היוצאות משפתיים קפוצות (תרתי משמע).

5.    במידה ואינכם מכירים את התרגילים תשימו לב לתנועה, לדגשים, לביצוע נכון, ליציבה נכונה, עבודה בכל טווח התנועה. חשוב מאוד: תתרגלו את הנשימה- תוך כדי המאמץ יש לנשוף אוויר. (מומלץ מהאף).

כמו כל דבר בחיים גם לשריר תכונת ההסתגלות, לכן לאחר חודש וחצי יש מקום לשינוי התוכנית, אך בינתיים- קדימה לעבודה!!! תנסו לקפוץ למים ותיווכחו שהם לא עמוקים(כמעט כמו הכנרת).

 

הרשמה לעדכונים

לקבלת עדכונים, אנא השאירו מייל: