fatfight
דף ראשי » מלחמה בהשמנה » רוצים לרזות?לכו לישון!!!

רוצים לרזות?לכו לישון!!!

השינה היא תהליך חיוני לבריאות הגופנית והמנטלית, וחשיבותה אינה נופלת מתזונה נכונה או ביצוע פעילות גופנית סדירה. מעט שעות שינה מובילות לפגיעה בחילוף החומרים הבסיסי בגוף, גורמות לתיאבון מוגבר, ועקב עייפות מצטברת רמת הפעילות במהלך היום יורדת באופן ישיר. תופעות אלו תורמות למאזן אנרגיה חיובי בגוף, וכתוצאה מכך חלה עליה במשקל.

בנוסף השינה משפיעה על מספר הורמונים המשתתפים בבקרת הרעב והשובע בהיפותלמוס שבמוח: הלפטין הינו הורמון מפחית תיאבון שמיוצר בתאי השומן ומהווה את אחד המתווכים במרכז הרעב והשובע במוח. רמתו בדם משקפת את מאגרי השומן בגוף. השינה מעלה את רמות הלפטין בדם, וירידה בשעות השינה מקטינה את רמתו בשיעור של 15%-20% ובכך תורמת להגברת התיאבון, במיוחד למזון עתיר קלוריות עם תכולה גבוה של פחמימות פשוטות.

  לעומת זאת, הגרלין הינו הורמון מגביר תיאבון שמיוצר בקיבה, רמתו עולה בדרך כלל לפני הארוחות ויורדת בסיומן. שיעור הגרלין עולה במהלך השינה, אך גם אצל אנשים שישנים באופן קבוע מעט שעות נמצא שרמות ההורמון בגוף גבוהות. אובדן שעות שינה קבוע בלילה עלול לעלות את רמתו בשיעור של 15%-20% ולהגביר את התיאבון.

 מכאן, בכל הקשור לעלייה במשקל יש לבחון בנוסף לכלל הפרמטרים- ספורט, תזונה נכונה ופן רגשי- מנטלי גם את פרמטר שעות השינה. ההמלצה הרווחת היא למינימום שבע שעות שינה רצופות בלילה.

 

הרשמה לעדכונים

לקבלת עדכונים, אנא השאירו מייל: