fatfight
דף ראשי » מלחמה בהשמנה » שמירה על ההשגים

שמירה על ההשגים

חדשות לבקרים יוצאות לשוק דיאטות המפרסמות שהנה הגיעה הישועה-הפתרון שלכם להצלחה בירידה!!! אך הפלא ופלא, גם במידה ונראית הצלחה, זו מתקיימת לזמן קצר והשמירה על התוצאות אינה פשוטה. לרוב נראה כי גם  אלו המצליחים לרדת במשקל, מתקשים לשמור על הישג זה.

  מחקר מ- 2006 מסכם מעקב שנערך בין השנים 1997-2003 בקרב 2208 נבדקים. משתתפי המחקר החלו את תהליך הירידה ב-1995 ולאורך השנים נבחנו הגורמים שסייעו בשמירה על המשקל למשך 5-8 שנים. מסקנת המחקר היא ששמירה על תפריט דל קלוריות ואחוז שומן נמוך בתפריט מסייעים ב- 23.8%-29.4% מהמקרים. לעומת זאת עלייה בתדירות צריכת מזון מהיר שאחוזי השומן בו גבוהים, מפחית סיכוי לשמור על המשקל. בנוסף, נמצא כי פעילות גופנית מסודרת ומאומצת היוותה גורם משמעותי ואף הכרחי לירידה במשקל ויותר מכך שמירה עליו. שמירה על הרגלי אכילה בסופשבוע בדומה למהלך השבוע הינו גורם מכריע בשמירה על תוצאות הדיאטה.

 להלן נתונים בנושא שמירה על המשקל מתוך סיכום מספר מחקרים שנערכו בנושא:

  • לאחר חמש שנים של שמירה על משקל יעד לא נראה כי יחול שינוי משמעותי.
  • הקפדה על סדר הארוחות, כאשר החשיבות העליונה היא לארוחת הבוקר.
  • במידה והירידה היתה עקב סיבות רפואיות ישנו סיכוי גבוה יותר כי תהיה שמירה על המשקל הרצוי.
  • פעילות גופנית משולבת תורמת רבות לשמירה על המשקל.
  • נמצא כי לסוג ומסגרת הדיאטה שהביאה לירידה במשקל אין  השפעה על שמירת המשקל לאחר הירידה.

  ירידה במשקל, אם כן טובה אם האדם מצליח לשמור עליה למשך חמש שנים לפחות.

  מומחים פיתחו מודלים המסבירים את הנפילה והחזרת הק"ג שאבדו. מהמודלים עולה שרק התחייבויות ארוכות טווח המזהירות מפני הנפילה מסייעות לשמור על המשקל.

  הצעות שונות לשמירה על המשקל:

  • בראש ובראשונה המשמעות של דיאטה היא אורח חיים, על כן מאוד חשוב לסגל הרגלי חיים בריאים, ולא לכוון לדיאטה קצרת טווח.
  • לאחר שהגוף הגיע לנקודת הבקרה כל שעלינו לעשות הוא להיות קשובים לו וללמוד את מנגנוניו-האם זוהי תחושת צמא, רעב, מה משביע ומתי נכון לנו לאכול. להקשיב לגוף משמעו גם מה ברצונו לאכול, מה מחסורו, וגם לא להתעלם מתחושת הצורך במתוק , כיוון שלאחר שנאכל את כלל הדברים מסביב נחזור לאיתות הגופני.
  • לשתות הרבה מים וחליטות. פעמים רבות אנו טועים לחשוב כי אנו רעבים ובכלל מנגנון הצמא אותת לנו.
  • פעילות גופנית  מסייעת רבות לשמירה על המשקל, אחוזי השומן והיקפים.
  •  שקילה אחת לחודש, אם במסגרת קבוצתית ואם באופן עצמאי מסייעת לשמור על המדדים.
  •  במידה ונגלים קשיים מנטליים בשמירה על המשקל לבד ניתן להצטרף לקבוצות התמיכה הרבות ולהרגיש שבסירה עוד אנשים רבים שמרגישים בדיוק כמוני.
  •  תמיכה משפחתית אינה פחותה בחשיבותה, יש לגייס את כולם.

            ככל שהתמיכה של הסובבים והרצון של האדם גבוהים יותר, כך גם  סיכויי ההצלחה גבוהים יותר!!!

 

 

הרשמה לעדכונים

לקבלת עדכונים, אנא השאירו מייל: