fitness
דף ראשי » חיים בריאים » סדר יום מומלץ

סדר יום מומלץ

על חשיבותן של שלוש ארוחות מלאות ביום, הפינוקים החשובים בארוחות הביניים ועל עמידה בזמנים כשיטה לשמירה על הבריאות.

 

למי יש זמן לאכול בבוקר, ובשביל מה, אם זה רק פותח את התיאבון? למי יש זמן לאכול כל 3-4 שעות? ובכלל, כל עוד אני לא רעב/ה אני מעדיפ/ה להמנע מאכילה, והמחשבה על מה לאכול יכולה רק להטריד את המנוחה והשלווה.

אז בואו נתחיל מסוד קטן: ממאמר שהתפרסם לאחרונה עלה כי בממוצע ביום אנו חושבים לפחות 200 מחשבות על אוכל: מתי אני אוכל? מה אני אוכל בצהריים? איזה אוכל יהיה בישיבה? מה אני אכין לילדים לביה"ס? ובערב? להזמין פופקורן בסרט? בא לי משהו מתוק, ואת הקפה אשתה ללא  רוגלך קטן?

אז במקום לבלות את הזמן במחשבות כאלו ואחרות ולהמשיך לתרץ תירוצי אין זמן, שרובם מוצדקים, בואו נעשה קצת סדר בבלאגן, נבחן לאן הולך לאיבוד הזמן, והאם באמת אכלנו רק תפוח בבוקר וכל היום היינו עסוקים, ולכן חזרנו הביתה כל כך רעבים.האם ככה נראות רוב הארוחות שלכם?

ראשית אני ממליצה בחום לחזור על המשימה מהכתבה הקודמת (מעקב ורישום יומן אכילה: מה אנו אוכלים ומתי), כיוון שלעיתים איננו ערים לזמנים בהם אנחנו אוכלים, ולעיתים קרובות אנחנו פשוט לא סופרים את השוקולדים מהמגירה של הקולגה מהעבודה, או את שאריות הגלידה שהילדה לא אכלה, ומגלים פתאום שהצטרפו לתפריט שלנו הרבה דברים שאיננו זוכרים.

קסם שלוש הארוחות

בסוף השבוע נבחן יחד:

א. האם אנחנו מקפידים לאכול שלוש ארוחות עיקריות במשך היום? וזאת על פי הכלל הידוע: בבוקר אכול כמו מלך, בצהריים כנסיך ובערב כאביון.

תשימו לב האם אתם רצים עם כוס הקפה בבוקר, או שלמרות המאמץ גוררים את עצמכם מהמיטה רבע שעה קודם לטובת פינוק של ארוחת בוקר דשנה, בעלת חשיבות רבה. אין צורך בארוחת מלון מפוארת, אבל לפתיחה של יום אנרגטי לא יזיקו מעדן, פרי, חטיף אנרגיה, או פרוסה קלה עם ממרח.

ארוחת הצהריים לא פחות חשובה מזו של הבוקר, ופעמים רבות תלויה במה שיש בסביבה. האפשרות למנת שווארמה לעיתים קורצת, אך עדיפה מנה לא פחות משביעה הכוללת: חזה עוף או דג עם מנת פחמימה: אורז, תפוח אדמה, קינואה (זו לא קללה), ובל נשכח את הירקות שניתן להכין באופנים שונים: מאודים, במרק, בתנור, מוקפץ או טרי.

ארוחת הערב תלויה לרוב בבחירות האישיות שלכם, וזה הזמן להתפנק: למשל ביצה פרוסה עם גבינה וסלט ירקות, לצביעת האווירה.

 ובמידה ולא התאפשרה מנה חמה בצהריים ניתן להמירה בארוחה מלאה בערב, לפחות שלוש שעות לפני השינה.

קחו צידה לדרך

ולשאלה הבאה:

ב. האם אנחנו לוקחים "צידה לדרך"? ומקפידים על ארוחות ביניים, או שמא מגיעים מורעבים הביתה וטורפים את כל הבא לפה בדרכנו למקרר. אתם בטח תוהים, מה זה "צידה לדרך"? פירות יבשים, יוגורט, מיוזלי, כריך עם ממרח, קרקרים, פירות, אגוזים, ירקות שונים, חטיף אנרגיה. ומה לא? ביסלי, במבה, עוגיות אוריו...

 אפשר גם לאכול בריא ולהנות

למישהו יש שעון?

ג. האם אנחנו מקפידים על זמני הארוחות? חשוב לשמור על הפרש של שלוש עד ארבע שעות בין ארוחה אחת לשנייה. אני יודעת שאנחנו לא בצבא, אין ארוחות מוכנות בשעות קבועות, אבל כדי למנוע נשנושים מיותרים ותחושות רעב, ובמטרה להגביר את הריכוז והערנות, אני ממליצה שנשמור על סדר – בתחילה במודע, כמו עוד פגישת עבודה, עד שהסדר החדש ייטמע באופן טבעי

בהצלחה!!!

 

ליצירת קשר

 

 

הרשמה לעדכונים

לקבלת עדכונים, אנא השאירו מייל: