דף ראשי

חוגי בית וסדנאות לאורח חיים בריא ובקרת משקל

הקניית הרגלים לאורח חיים בריא וירידה במשקל באהבה

אני מאמין שלי:

 

בהשקפתי כנטורופתית, אין קיצורי דרך ואין תרופות קסם כדוגמת הדיאטות הרבות המוצעות בשוק, השיטות הנכתבות בספרים המתחדשים יום יום והכדורים היקרים שמביאים להוצאה גדולה ולא תורמים לשינוי במדדים.  הטיפול הינו אינדיבידואלי ותלוי ברצון ובשיתוף הפעולה של המטופל.

על מנת שהטיפול יצליח והתוצאות יישמרו  לאורך זמן העבודה צריכה להתבצע בכל הרבדים:  תזונה נכונה, שינוי אורח החיים (שינה, פעילות גופנית ומצבי לחץ), ועבודה על הגורמים הנפשיים (אכילה רגשית, בטחון, שליטה). המדד להצלחת הטיפול הוא הפנמת השינוי באורח החיים ושמירה על המשקל הייעודי לאורך זמן.

 

משמעות בקרת המשקל ברוח הנטורופתית

 

כנטורופתית, בבואי לטפל בבעיית ההשמנה, אינני מכירה את במושג דיאטה השגור בפי כולנו, אלא בקרת משקל. הטיפול ברוח הנטורופתית מתרכז בהפעלת מערכת הריפוי הטבעית של הגוף על מנת שיביא את עצמו לאיזון. איזון, בין היתר הוא משקל בו האדם מרגיש  טוב, בריא וחיוני. ההתייחסות אינה לפי טבלאות ואחוזים בהם ממקמים אדם על סקלה, אם כי התייחסות אישית אינדיוידואלית.  המהות מתרכזת בהקשבה לגוף ולרצונותיו. ספירת קלוריות וגרמים של שומן אינם חלק מהתהליך. המושג  דיאטה תפס מקום של משהו זמני ומסודר, ומצטייר בדרך כלל כמפחיד ולא ידידותי, על כן לרוב נדחה ליום המחרת ונפסיק כבר מחרתיים. הנטורופתיה לעומת זאת  משתמשת במשמעות האמיתית של המילה דיאטה =אורח חיים. וברוח זו, בה קיים החינוך למודעות לאורח חיים והרגלי אכילה נכונים, יש בסיס איתן להצלחה הן באיזון הגוף והנפש ויותר מכך שמירה על האיזון לטווח ארוך.

 

מה אני מציעה?

תזונה נבונה:

הקניית הידע והגברת מודעות המשתתפים, במטרה להחדיר תזונה בריאה כאורח חיים.

  • איני מתרכזת בכמות הקלוריות,  אלא מקפידה להתאים את כמות המזון והרכבו לצרכי הגוף וזאת תוך הקשבה לצרכיו ורצונותיו.
  • הקפדה על איכות המזון ודרך עיבודו.
  • צריכת מזון בעל אינדקס גליקמי נמוך.
  • מים-מים-מים-מים! חשיבות הנוזלים לגופינו.

המטרה היא לתכנן ארוחות מזינות, מגוונות ומשביעות.

 

הרגלי אכילה:

הקניית הידע והגברת מודעות המשתתפים לגבי ההרגלים אותם רכשו ברבות השנים: אכילה בהיסח הדעת, אכילה בשעות מאוחרות, תוך עיסוקים רבים אחרים, חשיבות ארוחת הבוקר, חשיבות אכילה כל מספר שעות, להפסיק כשלא רעבים, ללעוס ולא לבלוע את האוכל ועוד הרגלים מגונים.....

הגברת המודעות לעיתים פותרת את הבעיה המרכזית.

במידת הצורך המשתתפים יתבקשו למלא יומני אכילה כדרך להביא אותם למודעות לגבי מה איך ומתי אוכלים.


פרקטיקה:

  • העלאת המודעות לגבי תחליפים קיימים:
  • היום לרוב המוצרים  קיים  תחליף בריא, מזין ומופחת קלוריות, בפני המשתתפים יוצגו  האופציות העומדות בפניהם .
  • חשיפה למתכוני בריאות. אלמד איך ניתן להמיר כל מתכון אהוב למתכון בריא ולא פחות טעים.
  • תחליפים לעקרונות ולתפריט אותו קיבלו.
  • ניתוח עצמאי של  תווית מזון, על מנת לבחור נכון .

 

תמיכה קבוצתית:

קיימת נטייה אנושית לפצות את עצמנו ב"רעל" על עבודה קשה, מצב רגשי, חוסר מנוחה. הקבוצה נועדה לתמוך ולעקוב גם אחר המצבים הרגשיים בהם נתונים המשתתפים ולסייע להם למצוא תחליפים הולמים לצורך האינסטינקטיבי לאכילה.


תוספי תזונה וצמחי מרפא:

תוספי התזונה וצמחי המרפא אינם מהווים תחליף לתזונה נכונה ומאוזנת.מטרת הטיפול באמצעותם היא סיוע ותמיכה פיזיולוגית ונפשית לתהליך אליו נרתמים המשתתפים, המחייב ראשית נחישות, הקפדה על תזונה ואורח חיים. היתרון בשימוש בצמחים ובתוספים הוא בתמיכה רגשית, השלמות תזונתיות במידה וחסר על סמך מדדים מדעיים, טיפול בפתולוגיות נלוות וסימפטומים שונים. השימוש אף מסייע לאיזון הגוף ולקיצור התהליך. הטיפול מותאם אישית  לפי סיפור המקרה של כל משתתף.

 

פרחי באך:

פרחי באך מהווים תמיכה בעיקר באספקט הרגשי מנטלי. כמובן שיש להתאים את התמציות לאדם ואין נוסחה  אחת שהיא נכונה ותואמת פתולוגיה, עם זאת לבעלי עודף משקל יש מאפיינים נפוצים ברי שינוי כחלק מהתהליך  אותו ניתן לשלב בתמצית כתמיכה.


אורח חיים:

אורח החיים הינו מרכיב  משמעותי בטיפול . בסדנה המשתתפים מכוונים באמצעות כלים פרקטיים לשינוי הרגלים. במידה והחשיבה והשינוי המנטלי לא יתבצעו מרצונם התהליך יהיה ארוך (אם יצליח ) . השאיפה היא להגיע לאורח חיים רגוע, שלוות נפש, שמחת חיים, שינה טובה, פעילות גופנית להפגת מתחים ולחצים באמצעות תמיכה רגשית, דמיון מודרך, המלצה לתרפיית מגע ופעילות גופנית בהתאמה אישית.

 

פעילות גופנית וירידה במשקל:

חלק בלתי נפרד מהשינוי כולל החדרת הפעילות כחלק אינטגרלי מהשיגרה, אם בתנועה לאורך היום ואם בבחירת פעילות מאומצת אירובית ואנאירובית מתאימה לכל אחד מהמשתתפים.

יועברו  תכנים בנושא פעילות גופנית ולכל משתתף תותאם פעילות על פי נתוניו האישיים ורצונותיו  , מה שיבטיח  שיתמיד בה לאורך זמן.


תמיכה ומעקב:

הסדנה תהווה עבור המשתתפים מסגרת מעקב אחר התקדמות והישגים אליהם  מגיעים. המדדים שישמשו לבחינת התהליך יהיו שקילה, בדיקת אחוז שומן והיקפים.

 

אופן ביצוע:מה כוללת התוכנית?

  • פגישה חד שבועית  בת  שעה , שבה נערכת בדיקת מדדים , התעדכנות במצבם הרגשי של חברי הקבוצה והעברת תוכן מקצועי משתנה.
  • ליווי אישי ומעקב אישי באמצעות מיל או שיחות טלפון במידת הצורך.
  • פגישה אישית בתחילת הסדנה  עם כל משתתף לשם בניית תוכנית אימונים ותפריט תזונה.

משך התוכנית:

שלושה חודשים

הסדנאות מוצעות לחברות ולקהל הרחב

ליצירת קשר

 

הרשמה לעדכונים

לקבלת עדכונים, אנא השאירו מייל: